تبلیغات
فیلم، عکس، نقد، مطلب - پوستر
 
از شما نیز دعوت می شود تا به عنوان نویسنده در وبلاگ فعالیت نمایید.
اگر تمایل دارید، بسم الله...
  :: مدیریت وبلاگ : مجتبی قره باغی
تماس با ما
اتکا بر ضعفهای بشری برای نگاه داشتن تماشاگران روی صندلی سینما سوءاستفاده ای است بسیار رایج و موفق! و راستش را بخواهید، در این جهت، تاریخ سینما را باید تاریخ این سوء استفاده دانست.






موضوعاتی که در تب تحقیقات و مطالعات، جهت دانلود ارائه گردیده، برای شما مفید بوده است؟ آیا با ارائه ی مطالب موافقید؟


» بازدید کل :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» تعداد مطالب :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» آخرین بازدید :

» تعداد نویسندگان :
" از اینکه کنارت بایستم خوشم میاد شان، چون منو خیلی قوی نشون میده
@ The_Social_Network - a David Fincher Film
www.dastanak.ir

نقطه نظر
مجتبی قره باغی

   

هر کسی یه عقیده ای داره ...

پوستر


برای دانلود فایل به لینک دانلود در انتهای خلاصه مراجعه کنید.
رمز فایل: hatim
بابت استفاده از فایل به جای پرداخت هرگونه مبلغی، فقط کافیست برای سلامتی و فرج حضرت صاحب الزمان و برآورده شدن حاجات گردآورنده مطلب و بنده ده صلوات ذکر بفرمایید.



تاریخچه مختصری از پوستر در غرب

پوستر واژه ای است انگلیسی به مفهوم آگهی دیواری كه از حد رایج كوچكتر نباشد . در بیان تاریخچه پوستر باید گفتت ( نخستین پوسترها ، اعلامیه هایی است كه در قرون وسطی و رم باستان گاهی بر روی دیواره ها دیده می شد . این گونه تبلیغات تا اواخر قرن 18 میلادی معمولاً فقط از نوشته تشكیل می شود و گاهی در این آگهی یك تصویر كوچك حكاكی شده و نیز بعضی از تزئینات گیاهی و كادر و حاشیه دیده می شد . از قرن 19 میلادی پوستر سازی به یك عرصه هنری تبدیل شد و نقاشانی مانند تولوز لوترك و ژول  و موشا در این زمینه آثار هنرمندانه ای به وجود آوردند كه پلی بود بین آثار نقاشی ونمونه كه امروزه به عنوان پوستر می شناسیم  این هنر به شاخه مهمی از هنر گرافیك یعنی طراحی پوستر تبدیل شد . هنر پوستر در طی نیم قرن 19 میلادی در دوره ای كه كشورهای مترقی و غنی و سرمایه دار امكانات نمایشی خود را گسترش می دادند  با افزایش مراكز تفریحی و محصولات تجملی از آنها بهره برداری می كردند ، تسلط یافت .

آگاه كردن مردم نسبت به این امكانات نیازمند وسیلة ای موثر بود كه توانایی پیام را داشته باشد و این وسیله چیزی جز پوستر نبود .  به منظور اینكه پوستر نقشی بیانگر ما بین آگهی دهنده و بیننده بازی كند ، در عامل كلمه و تصویر مورد استفاده قرار گرفت كه یك تركیبی ساده و روان حاصل از گسترش سریع تكنیك چاپ بود .


 

تاریخچه مختصری از پوستر در ا یران :

برای بررسی تاریخچة پوستر در ایران باید از نخستین اعلانهای تبلیغاتی كه برای نصب روی دیوارها تولید شده بود ، هیچگونه طرح و تصویری در آنها مشاهدهع نمی شود  فقط از چندین سطر مطالب در یك كلمه « اعلان » یا « اطلاعیه » در بالای آن به صورت متقاون تشكیل شده بود . گاهی تزئینات مانند كادر و حاشیه و بعضی علامات تأكید كننده یا تزئین در این اعلانها دیده می شود كه اگر خطاطی بود از روحسه ترهیب صفحه های قرآن و كتابهای دینی در تزئین صفحه استفاده می كردند و اگر چاپی بود از علائم تزینی چاپ فرنگی كه همراه صنعت چاپ به ایران آمده بود ، بهره می جستند . روحیه حاكم بر این نوع آگهی های دیواری تقاون بود كه در تمام موارد به طور كامل به چشم می خورد و سنت سفیدها به سیاه ها معمولاً معقول و متقارن و چشم نواز و همان روحیه حاكم بر كتابهای خطی است و هنوز ویژگیهای خاصی به عنوان هنریی كه ویژة آویختن روی دیوارهاست دیده نمی شود .

موضوع این اعلانها ، تئاتر ، سینما و سپس بعضی كالاهای تجاری و مضمونهای سیاسی است و بیشتر آنها چاپ سنگی و تك رنگ هستند بطور معمول سیاه روی كاغذ سفید ، اما گاهی نمونه هایی هم دیده می شود كه غالباً رنگهای اصلی مانند آبی ، قرمز ، سبز و زرد هستند . در روند تكامل تاریخی پوستر به عنوان یك هنر ، سه مرحله متقاوت را می توان تشخیص داد  مرحلة ‌آغازین كه در دهة‌ اول قرن 20 رایج بوده شامل استفاده پوستر برای تبلیغ كالاها و دستگاهها بود . مرحله بعد كاربرد آن در اعلانهای سیاسی و آگاهی یافتن سیاستمداران برای انتقال نظریاتشان بود كه با آغاز جنگ جهانی اول رواج گرفت و آخرین و مهمترین مرحلة‌آن مربوط به آگهی های فرنگی و توریستی بود . پوستر پدیده ایست با سه ویژگی شامل ، محتوا ، ارزش هنری و كیفیتهای تبلیغاتی و بهترین پوسترها آنهایی هستند كه این سه ویژگی را به طور همزمان داشته باشند .

از لحاظ نحوة پرداخت موضوع استفاده از عناصر بصری ، می توان پوسترها را به دو قسمت تقسیم كرد: